Friday, September 24, 2010

History Of Karl Benz

Karl Friedrich Benz, kadang-kadang dieja sebagai Carl, (25 November 1844, Mühlburg (Karlsruhe), - 4 April 1929, Ladenburg, Jerman) adalah seorang desainer Jerman dan jurutera enjin kereta, umumnya dianggap sebagai penemu mobil bertenaga bensin dan pengasas perintis dari pengilang kereta, Mercedes-Benz. sezaman Jerman yang lain, Gottlieb Daimler dan Wilhelm Maybach bekerja sebagai rakan kongsi, juga bekerja pada jenis yang sama penemuan, tanpa pengetahuan tentang pekerjaan yang lain, tetapi Benz mematenkan karyanya pertama dan, selepas itu, dipatenkan semua proses yang membuat dalaman pembakaran layak untuk digunakan dalam enjin kereta.

Karl Benz lahir Karl Friedrich Michael Vaillant, di Karlsruhe, Baden, yang merupakan sebahagian dari Jerman moden, untuk Josephine Vaillant dan pemandu lokomotif, Johann George Benz, yang ia berkahwin beberapa bulan kemudian.Ketika ia berumur dua tahun, ayahnya tewas dalam kemalangan kereta api, dan namanya diubah menjadi Karl Friedrich Benz untuk mengenang ayahnya.
Karl Benz, dua puluh lima tahun, pada tahun 1869.

Walaupun hidup dalam kemiskinan dekat, ibunya berusaha keras untuk memberinya pendidikan yang baik. Benz menghadiri Grammar School tempatan di Karlsruhe dan adalah seorang mahasiswa yang luar biasa. Pada tahun 1853, pada usia sembilan ia mula di Lyzeum berorientasikan sains. Selanjutnya beliau belajar di Universiti Poli-Teknikal di bawah Arahan dari Ferdinand Redtenbacher.

Benz awalnya memfokuskan studinya pada locksmithing, tetapi akhirnya mengikuti langkah ayahnya menuju kejuruteraan kereta. Pada tarikh 30 September 1860, pada usia lima belas, dia lulus ujian masuk untuk teknik mesin di Universiti Karlsruhe, yang kemudian hadir. Benz lulus 9 Julai 1864 di sembilan belas.

Selama tahun ini, saat mengendarai sepeda, ia mulai membayangkan konsep untuk kenderaan yang akhirnya akan menjadi kereta yg tdk mempunyai kuda.

Setelah pendidikan formal, Benz telah tujuh tahun latihan profesional di beberapa syarikat, tetapi tidak sesuai dengan baik di salah satu daripada mereka. Latihan ini bermula di Karlsruhe dengan dua tahun kerja berbeza-beza di sebuah syarikat teknik mesin.

Dia kemudian pindah ke Mannheim untuk bekerja sebagai juru gambar dan pereka di kilang skala. Pada tahun 1868 ia pergi ke Pforzheim bekerja untuk sebuah syarikat membina jambatan Gebruder Benckiser Eisenwerke und Maschinenfabrik. Akhirnya, ia pergi ke Vienna untuk masa yang singkat untuk bekerja di sebuah syarikat pembinaan besi.

Pada tahun 1871, pada usia 27, Benz menyertai Ogos Karl Ritter dalam pelancaran sebuah bengkel mekanik di Mannheim, juga didedikasikan untuk menyediakan bahan-bahan pembinaan: Foundry Besi dan Mekanik Workshop, kemudian berganti nama, Kilang untuk Mesin untuk Sheet-metal Kerja.

tahun pertama syarikat adalah sebuah bencana yang lengkap. Ritter ternyata boleh dipercayai dan kerajaan tempatan merampas perniagaan. Kesulitan dipecahkan ketika tunangannya Bertha Ringer membeli saham Ritter menggunakan mas kawinnya.

Masalah muncul lagi ketika bank pada Mannheim menuntut bahawa Karl Benz syarikat Kilang Gas dimasukkan kerana kos pengeluaran yang tinggi itu dipertahankan. Benz terpaksa berimprovisasi hubungan dengan jurugambar Emil Bühler dan saudaranya (seorang peniaga keju), dalam rangka untuk mendapatkan sokongan bank tambahan. Syarikat ini menjadi syarikat saham gabungan Gasmotoren Fabrik Mannheim tahun 1882.

Setelah semua perjanjian yang diperlukan, Benz tidak bahagia kerana dia pergi dengan hanya lima peratus saham dan kedudukan sederhana sebagai pengarah. Terburuk dari semua, idea-ideanya tidak dipertimbangkan saat merancang produk baru, sehingga ia mengundurkan diri dari perusahaan yang hanya satu tahun kemudian, pada tahun 1883.

Hobi seumur hidup Benz membawanya ke bengkel sepeda di Mannheim yang dimiliki oleh Max Rose dan Friedrich Wilhelm Esslinger. Pada tahun 1883, tiga menubuhkan sebuah syarikat baru yang menghasilkan mesin-mesin industri: Benz & Company Rheinische Gasmotoren-Fabrik, biasanya disebut sebagai, Benz & Cie Cepat tumbuh sampai dua puluh lima pekerja, akan mula menghasilkan mesin gas statik juga.

Kejayaan syarikat Benz memberikan kesempatan untuk menikmati ghairah tuanya merancang sebuah kereta yg tdk mempunyai kuda. Berdasarkan pengalaman sepeda dengan, dan kesukaan untuk,, ia menggunakan teknologi yang sama ketika ia menciptakan sebuah kereta. Ini ciri-ciri roda kawat (seperti yang kayu kereta ') dengan mesin empat-stroke desain sendiri antara roda belakang, dengan koil pengapian yang sangat maju dan menguapkan pendingin daripada radiator. Power disebarkan melalui dua rantai roller ke poros belakang. Karl Benz ciptaan-Nya selesai pada tahun 1885 dan menamakannya Benz Paten Motorwagen.

Itu adalah kereta pertama yang seluruhnya dibuat sedemikian rupa untuk menghasilkan tenaga sendiri, bukan hanya seorang pelatih tahap bermotor atau kereta kuda, yang mengapa Karl Benz diberikan paten dan dianggap sebagai penemu nya.

Motorwagen ini dipatenkan pada 29 Januari 1886 sebagai DRP-37435: "kereta bahan bakar gas" Versi 1885 sukar untuk mengawal, mengarah ke pertembungan dengan dinding selama demonstrasi awam .. Ujian pertama yang berjaya di jalan umum dilakukan pada awal musim panas 1886. Pada tahun berikutnya Benz mencipta Model Motorwagen 2 yang telah beberapa pengubahsuaian, dan pada tahun 1887, Model definitif 3 dengan roda kayu diperkenalkan, menunjukkan di Paris Expo tahun yang sama.

Benz mula menjual kenderaan (iklan ini sebagai Benz Patent Motorwagen) di akhir musim panas 1888, sehingga mobil yang tersedia secara komersial pertama kali dalam sejarah. Pelanggan kedua Motorwagen adalah pengilang basikal Paris Emile Roger yang telah membina mesin Benz di bawah lesen daripada Karl Benz selama beberapa tahun. Roger menambah kereta Benz (banyak dibina di Perancis) dengan garis yang dibawanya di Paris dan pada awalnya sebahagian besar dijual di sana.
Replika Benz Paten Motorwagen dibina pada tahun 1885
Mesin dari Motorwagen Benz Paten

Awal pelanggan hanya boleh membeli petrol dari apotek yang menjual dalam jumlah kecil sebagai produk pembersih. Versi-1888 awal Motorwagen tidak memiliki gigi dan tidak boleh memanjat bukit tanpa bantuan. Keterbatasan ini telah diperbaiki selepas Bertha Benz melakukan perjalanan terkenal memandu salah satu kenderaan jarak yang sangat jauh dan menyarankan kepada suaminya penambahan peralatan lain.

Cerita Hangat tentang perjalanan ini kereta pertama jarak jauh adalah bahawa, diduga tanpa sepengetahuan suaminya, pada pagi hari pada 5 Ogos 1888, Bertha Benz memuat kenderaan ini dalam 106 km (65 batu) perjalanan dari Mannheim ke Pforzheim untuk melawat ibunya, mengambil anak-anaknya Eugen dan Richard dengan dia. Selain harus mencari bahan bakar di apotik dalam perjalanan, ia juga mengatasi masalah teknikal dan pelbagai mekanik dan akhirnya tiba di malam tiba, mengumumkan pencapaian untuk Karl melalui telegram. Sudah niatnya untuk menunjukkan kelayakan daripada penggunaan penemuan suaminya untuk perjalanan dan untuk mendapatkan publisiti yang akan membuat lebih banyak orang menyedarinya. Hari ini acara ini dirayakan setiap dua tahun di Jerman dengan reli mobil antik. Pada tahun 2008 Bertha Benz Memorial Route telah disahkan sebagai warisan industri laluan umat manusia, kerana mengikuti jejak Bertha Benz perjalanan pertama di dunia jarak jauh dengan kereta pada tahun 1888. Sekarang semua orang boleh mengikuti laluan 194 km signposted dari Mannheim melalui Heidelberg untuk Pforzheim (Black Forest) dan kembali.

Benz Model 3 memulakan debutnya besar-besaran ke seluruh dunia dalam 1889 World's Fair di Paris, dan sekitar dua puluh lima Motorwagens dibina antara 1886 dan 1893.
Karl Benz memperkenalkan Velo pada tahun 1894, menjadi mobil produksi pertama
Bus pertama dalam sejarah: sebuah trak Benz diubahsuai oleh syarikat Netphener (1895)
Benz "Velo" model persembahan di London 1898

Permintaan besar untuk stasioner, enjin pembakaran dalaman statik memaksa Karl Benz untuk memperbesar kilang di Mannheim, dan pada 1886 bangunan baru yang terletak di Waldhofstrasse (operasi sampai 1908) telah ditambah. Benz & Cie telah tumbuh sementara dari 50 pekerja di 1889-430 tahun 1899.

Selama tahun-tahun terakhir abad kesembilan belas, Benz adalah syarikat kereta yang terbesar di dunia dengan 572 unit yang dihasilkan tahun 1899.

Kerana ukurannya, pada tahun 1899, Benz & Cie menjadi sebuah syarikat saham gabungan dengan kedatangan Friedrich von Fischer dan Julius Ganß, yang datang di atas kapal sebagai anggota Dewan Pengurusan. Ganß bekerja di jabatan komersialisasi, yang agak serupa dengan pemasaran di syarikat kontemporari.

Pengarah baru yang disyorkan bahawa Benz perlu membuat mobil lebih murah sesuai untuk pengeluaran massa. Pada tahun 1893, Karl Benz mencipta Victoria, dua kereta penumpang dengan enjin 3-hp, yang boleh mencapai kelajuan tertinggi 11 mph dan mempunyai front axle penting yang dikendalikan oleh anakan rol-dirantai untuk kemudi. Model ini berjaya dengan 85 unit yang terjual pada tahun 1893.

Pada tahun 1894, Benz meningkatkan desain ini dalam model baru Velo nya.ini dibuat pada skala yang sangat besar untuk era 1, 200 total 1894-1901-mungkin dianggap sebagai kereta produksi pertama Benz. velo juga menyertai dalam lumba kereta pertama, 1894 Paris untuk Rouen Rally.

Pada tahun 1895, Benz merancang lori pertama dalam sejarah, dengan beberapa unit kemudian diubahsuai oleh syarikat bas pertama: Netphener, menjadi bas pertama dalam sejarah.

Pada tahun 1896, Karl Benz diberikan paten untuk rekaan dari mesin datar pertama. Hal itu piston horizontal menentang, desain di mana piston yang sesuai mencapai top dead center secara bersamaan, sehingga mengimbangi antara satu sama lain berhubung dengan momentum. Flat mesin dengan silinder empat atau lebih sedikit yang paling sering disebut mesin boxer, boxermotor dalam bahasa Bahasa Jerman, dan juga dikenali sebagai mesin horizontal berlawanan. Design ini masih digunakan oleh Porsche, Subaru dan beberapa mesin prestasi tinggi yang digunakan dalam perlumbaan kereta. Pada sepeda motor, mesin boxer paling terkenal ditemui di sepeda motor BMW, walaupun desain mesin boxer digunakan dalam model lain, termasuk Zündapp, Wooler, Douglas Dragonfly, yang Brough Superior Golden Dream, Ratier, Universal, IMZ-Ural, Dnepr, gnome et Rhône, Chang Jiang, Marusho, dan Honda Gold Wing.

Walaupun Gottlieb Daimler meninggal dunia pada bulan Mac 1900-dan tidak ada bukti bahawa Benz dan Daimler saling kenal atau bahawa mereka tahu tentang satu sama lain awal prestasi-akhirnya, persaingan dengan Daimler Motoren Gesellschaft (DMG) di Stuttgart mula mencabar kepimpinan Benz & cie Pada bulan Oktober 1900 desainer utama DMG, Wilhelm Maybach, membina mesin yang akan digunakan kemudian, di-Mercedes 35hp tahun 1902. Mesin dibina dengan spesifikasi Emil Jellinek bawah kontrak baginya untuk membeli tiga puluh enam kenderaan dengan enjin dan baginya untuk menjadi pengedar daripada siri khas. Jellinek menetapkan mesin baru diberi nama Daimler-Mercedes (untuk putrinya). Maybach akan berhenti DMG pada tahun 1907, namun dia mendesain model dan semua perubahan penting. Setelah dilakukan ujian, yang pertama dihantar ke Jellinek pada tarikh 22 Disember 1900. Jellinek terus membuat cadangan untuk perubahan model dan hasil yang baik diperoleh balap mobil dalam beberapa tahun ke depan, mendorong DMG untuk terlibat dalam pengeluaran komersil kereta, yang mereka lakukan pada tahun 1902.
Logo dengan kemenangan digunakan pada kereta Benz & Cie selepas 1909

Benz balas dengan Parsifil, diperkenalkan pada tahun 1903 dengan enjin kembar menegak yang mencapai kelajuan tertinggi 37 mph (60 km / jam). Kemudian, tanpa perundingan Benz, pengarah lain menyewa beberapa desainer Perancis. Perancis adalah sebuah negara dengan industri automotif yang luas berdasarkan kreasi Maybach's. Kerana tindakan ini, selepas perbincangan sulit, Karl Benz mengumumkan pengunduran diri dari pengurusan desain pada tarikh 24 Januari 1903, meskipun ia tetap sebagai pengarah di Dewan Pengurusan melalui penggabungan dengan DMG tahun 1926 dan, tetap di dewan Daimler baru -Benz syarikat sampai kematiannya pada tahun 1929.

anak Benz Eugen dan Richard meninggalkan Benz & Cie pada tahun 1903, namun Richard kembali kepada syarikat pada tahun 1904 sebagai perancang kenderaan penumpang.
1909 Blitzen Benz - dibina oleh Benz & Cie, yang memegang rekod kelajuan tanah selama sepuluh tahun

Tahun itu, jualan Benz & Cie mencapai 3.480 mobil, dan syarikat tetap menjadi pengeluar kereta terkemuka.

Seiring dengan terus sebagai pengarah Benz & Cie, Karl Benz akan segera mencari syarikat lain-dengan anaknya, Eugen-erat diadakan dalam keluarga, perkilangan kereta di bawah jenama lain dan menggunakan ejaan Perancis variasi nama pertama Benz untuk pertama kalinya awal dari syarikat swasta (lihat pembahasan di bahagian seterusnya).

Pada 1909, Benz Blitzen dibina di Mannheim oleh Benz & Cie Kenderaan burung-berparuh mempunyai 200 tenaga kuda 21,5 liter (1312ci), (150 kW) mesin, dan pada tarikh 9 November 1909 di tangan Victor Hémery dari Perancis, [13] kelajuan pemandu tanah di Brooklands, menetapkan rekod 226,91 km / jam (141,94 mph), dikatakan "lebih cepat dari apapun, kereta api pesawat mobil, atau" pada saat itu, sebuah rekod yang tidak melebihi untuk sepuluh tahun oleh kenderaan lain. Hal itu diangkut ke beberapa negara, termasuk Amerika Syarikat, untuk menetapkan beberapa catatan prestasi ini.
[Sunting] Benz Söhne (1906-1923)
Dan c. Karl Benz Bertha 1914 (koleksi Zenodot Verlagsgesellschaft mbH)

Karl Benz, Bertha Benz, dan anak mereka, Eugen, pindah 10 km timur Mannheim Ladenburg tinggal di dekatnya, dan hanya dengan modal sendiri, menubuhkan syarikat swasta, C. Benz Sons (Jerman: Benz Söhne) pada tahun 1906, menghasilkan kereta dan mesin gas. Jenis terakhir digantikan oleh mesin bensin kerana kurangnya permintaan.
Logo pada kenderaan perniagaan keluarga pengeluaran dimiliki

Syarikat ini tidak pernah mengeluarkan saham awam, membina pusat sendiri kereta bebas daripada Benz & Cie, yang terletak di Mannheim. The Sons Benz kereta yang berkualiti baik dan menjadi popular di London sebagai teksi.

Pada tahun 1912, Karl Benz dilikuidasi turun saham di Benz Sons dan meninggalkan syarikat ini keluarga-diadakan di Ladenburg untuk Eugen dan Richard, tetapi ia tetap sebagai pengarah dari Benz & Cie

Selama perayaan ulang tahun untuk dia di bandar kelahirannya, Karlsruhe pada tarikh 25 November 1914, tujuh puluh tahun Karl Benz dianugerahkan gelaran doktor kehormatan oleh almamaternya, Universiti Karlsruhe, sehingga menjadi-Dr. Ing. h. c. Karl Benz.
1923 Benz "Teardrop" aerodinamis mobil balap

Hampir sejak awal dari pengeluaran kereta, penyertaan dalam balap mobil sport menjadi kaedah utama untuk mendapatkan publisiti bagi pengeluar. Pada awalnya, model pengeluaran berlari dan Velo Benz menyertai dalam lumba kereta pertama: Paris ke Rouen 1894. Kemudian, pelaburan di racecars berkembang untuk sukan motor dihasilkan semula melalui penjualan yang dihasilkan oleh persatuan nama mobil dengan para pemenang. kenderaan bangsa Unik dibina pada masa itu, seperti yang terlihat pada foto di sini dari Benz, pertengahan pertama-mesin dan aerodinamis dirancang, Tropfenwagen, sebuah "titik air mata" tubuh diperkenalkan pada tahun 1923 Grand Prix Eropah di Monza.

Pada tahun pengeluaran terakhir dari syarikat Benz Sons, 1923, tiga ratus lima puluh unit dibina. Selama tahun berikutnya, 1924, Karl Benz membina dua tambahan 8 / 25 unit hp dari mobil yang dihasilkan oleh syarikat ini, direka untuk kegunaan peribadi, yang dia tidak pernah dijual, mereka masih dipertahankan.